måndag 22 april 2013

Dag 17 - Återbesök i Göteborg..


Idag är det dag 17 efter operationen och Zacki är på väg till Göteborg för simning hos sjukgymnasten…kommer gå såå bra…

Hoppas att hon får träffa lite av personalen som tog hand om henne så hon kan visa upp sina framsteg ;)

Självklart kunde inte jag åka med pga jobbet, känner mig totalt maktlös och mitt humör påverkas extremt då jag inte kan göra det jag vill..tur att husse är en ängel och tar hand om henne när inte jag kan!

I helgen har vi bara kunnat sitta och titta på hennes ”böld” på ryggen, den har ju inte gjort ont eller något, men den är alldeles för stor för att man inte mår dåligt av se att den sitter där.
Det ska bara vara "läkvätska", men jag hoppas ändå att de dränerar den idag!

Zackis vikt var 24,4kg i fredags…vilket borde göra Frej och Therese glada…jag lovar…ska försöka hålla henne nere, borde vara lättare med hennes nya mat!

När jag lämnade henne hos veterinären innan operationen så vägde hon 25kg. I mars vägde hon 26kg hos veterinären och i december vägde hon 27kg. Så lite restriktioner här hemma (husse är väldigt ”snäll”) och maten hade redan gjort nytta..

När hon kom hem från Göteborg vägde hon närmare 22kg gissningvis (har ingen siffra på det), hon var väldigt liten, inga muskler och inte ätit något under nästan en vecka. Med lite mer än en vecka hemma, mat och liiite mer muskler så ligger hon nu perfekt i mina ögon…

Får se om vi är i form och kan ställa ut på Amstaff-specialen i sommar...finns väl 1% chans att jag är ledig då..och självklart ska ju hon vara bra också :)

Zacki på Tvååker-utställningen 2012.


1 kommentar:

  1. ;)
    Hoppas simningen går bra idag,
    Kram från oss alla!
    Tessan o co

    SvaraRadera