måndag 15 april 2013

15/4 - Dygnets alldeles för få timmar!


Känner mig helt stressad, får inte ihop saker och ting som jag vill, känns som om allt bara krånglar!

Försöker boka simtider till Zacki, mitt schema är ju helt f*cked up så jag kan bara två gånger under hela maj-månad. Det är ju inte bara mina tider som ska stämma, utan det är ju de lediga på centret som ska passa ihop med mina, och det är väldigt fullbokat där. Står på återbudslistan, men kommer ju inte kunna på någon tid ändå.
Min chef har klart och tydligt uttryckt ”du har ju två dagar ledigt i veckan” där du kan planera in dina besök och aktiviteter.

Jag jobbar som oftast måndag till fredag eller lördag, börjar 9,15 eller 9,30 och slutar 18,15.
Försök få in tid innan eller efter det för rehab, då de öppnar 10 och stänger kl 18. Finns inte så många möjligheter till något…

Idag är jag ledig enligt schema, men inga simtider lediga. Jobbet ville att jag skulle jobba idag eftersom jag ska vara ledig i morgon också då jag ska till ögonläkaren och göra undersökning. Tog ledigt hela dagen eftersom jag ska få pupillutvidgande och det är väldigt jobbigt att läsa och använda ögonen då. Inte så kul att stå på jobbet och se hög ut heller för den delen.

Hur faaaan bär ni andra er åt för att få ihop saker och ting?



Angående Zacki…haha…det var ju henne bloggen skulle handla om…kommer nog bli mer och mer om mig dock..

Zacki gör framsteg vaaaarje dag…

Vi är ut på gräsmattan, går och står. Hon vill gärna lämna gården, så en liten promenad på asfalten blir det också.  Älskar att vara ute, skäller gärna på allt och alla...



Hon har lärt sig att kissa och bajsa normalt sittandes – i början när hon kom hem stod hon som en kossa och kissade. Gick gärna iväg innan hon var klar. Samma med nr två, det ploppade ut lite här och där när hon gick. Nu sitter hon och gör sitt, oftast till hon är klar. Så känns som om hennes känsel i bakändan börjar komma tillbaka! Hon sätter även tassarna under sig när hon går. Så stora framsteg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar