söndag 7 april 2013

7/4 Två dagar efter operation



Vid 11-tiden ringde dagens veterinär och talade om läget, tänk om jag kunde komma ihåg vad veterinärerna heter som ringer. Får begära ut hennes journal sen.

Väldigt trevlig veterinär som berättade massor, och knappt en tredjedel som jag kommer ihåg, vet inte vad som händer när jag ska lyssna.

Hon berättade att Zacki gör små framsteg hela tiden, men de är väldigt små. Hon svarar bra på deras nyptester i tassarna för att kolla smärtan om hon reagerar. Hennes reflexer är inte riktigt med ännu. Hon vill men kan inte gå eller stödja själv ännu. Vill inte äta ordentligt (jag sa att det förmodligen beror på hennes skendräktighet). Ja, var massor hon sa…men som sagt…får typ black-out när de ringer till mig.

Veterinären undrade om vi ville komma upp och hälsa på i morgon, men jag ville komma idag, och det fick vi…så vi har varit upp och träffat lillgrisen lite mer än en timme… :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar