lördag 6 april 2013

4/4-13 Akutbesök med Zacki på Hallands Djursjukhus i Slöinge



Zacki betedde sig konstigt under natten till torsdag, satt och stirrade på Mika mitt i natten och senare lade hon sig på golvet. Ligger ALLTID i sängen med oss!

På morgonen när jag vaknar så har hon gått och lagt sig i soffan i källaren, viftar lite på svansen när jag kommer dit. Säger att det finns frukost till henne, men hon ligger kvar, skendräktigheten gör henne mindre hungrig så det var inget oväntat ändå.

Under dagen får jag sms från Mika att hon fortfarande inte vill gå ut. Som sagt, vissa dagar är hon seg och helst när hon är skendräktig.

 17,30 TVINGAR han ut henne, hon kan knappt gå eller stå då. Kutryggad, går med småsmå steg med svansen mellan benen, kissar ståendes som en kossa.


Jag kommer hem från jobbet runt 18,45, möts av Zacki som ligger på köksgolvet, orkar knappt lyfta på huvudet och viftar inte på svansen – detta är INTE den hunden jag brukar mötas av! Så bestämmer oss för att åka till veterinären i Slöinge!


Kommer dit, veterinären kollar på henne, men känner inte igen några av hennes symptom. Vi röntgar henne utan lugnande för veterinären vågade inte ge henne det i fall Zacki blivit förgiftad av något, "riktig" röntgen skulle göras på fredagsmorgon och när blodprovsresultatet kommit.
Röntgen visade ev diskbråck på ryggen, men de kunde inte avgöra något då bilden inte blivit bra. Så hon skulle få stanna över natten med dropp och smärtstillande.


Vi åker hem med ovissheten och lämnar våran lilla bebis på djursjukhuset… :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar