lördag 6 april 2013

5/4 Diskbråcksoperation

Kunde självklart inte sova på morgonen.


Mobilen ringer vid 9-tiden och det är Blå Stjärnan, de ska ta in Zacki på CT-röntgen och veterinären vill dubbelkolla med mig att jag verkligen vill det eftersom en sådan kostar ca 10 000kr och försäkringen endast täcker 5 000 av dessa.

Zacki åker in på röntgen där de bekräftar att hon har två diskbråck, ett mindre som de inte kommer behandla och ett större som de kommer operera direkt.


Så vid 10-tiden rullas hon in på operation för diskbråck.

Jag ringer upp djursjukhuset vid 16,30-tiden för att kolla hur det går, de brukar ju ringa när operationen är klar, så ”började” bli orolig… Fick till svar att de försökt ringa mig vid 13,45tiden men inte fått något svar, väääldigt konstigt eftersom jag haft mobilen med mig HELA tiden, inget missat samtal heller. Har de inte tid att ringa en gång till?

I alla fall fanns det ett meddelande till mig ”Om ägaren ringer så har operationen gått bra”, inget mer.  Det var i alla fall positivt…så nu väntar fortsättningen bara…



Vill ha hem min stumpa…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar