lördag 6 april 2013

5/4-13 Göteborg och djursjukhuset Blå Stjärnan



Vi lämnade Zacki i Slöinge vid 20,15-tiden och åker hemåt, helt förstörda och oroliga båda två.
Kvällen var långt ifrån rolig, och klockan 01 ringer mobilen, det var veterinären i Slöinge.

Zacki hade blivit sämre och kunde inte röra sin bakdel, rörde sig om någon slags förlamning enligt veterinären.
Fick alternativen att komma för att säga adjö eller hämta henne direkt för att köra vidare till akutmottagning i Helsingborg eller Göteborg.

Jag erkänner, detta var inget lätt beslut! (och jag hatar mig själv för att ens tvekat)

Ska jag utsätta henne för smärta och operation och en hemsk rehabilitering, samtidigt som jag vet att min (vår) ekonomi kommer få en rejäl chock?

Eller ska jag låta henne gå vidare och få somna in?

Hade jag inte haft Mika vid min sida hade jag förmodligen låtit henne somna in! Känns hemskt att tänka så, men det handlar om så mycket pengar..och dessa är väldigt ofta avgörande =(

Mika bestämde att vi skulle åka och hämta henne, så vi hämtar henne och kör mot Göteborg.
Värsta och längsta resan i mitt liv!

Jag sitter i baksätet med henne och gråter, är åksjuk och har migrän. Zacki varken vill eller kan lägga sig ner, sitter på baken, eller rättare sagt ryggen. Vet inte hur jag ska göra för att få det bekvämt åt henne, sitter och klappar henne hela vägen. Hon har ont, flåsar och gnyr. FY FAAN..Hon sitter på halva ryggen, så svårt att stödja henne på något bra vis.På bilden sitter hon bra ska ni veta, men det syns att hon har ont!




Förstår inte hur Mika klarade av att köra, det hade jag inte klarat!

Väl i Göteborg bär vi in henne till undersökningsrummet, hon kan inte stödja alls, bara sjunker ihop.  Dom säger att det är diskbråck, jag fick ett preliminärt pris på vad operationen kommer att gå på, <glöm inte> PRELIMINÄR kostnad 65 000kr. Usch vad hon lider!! Fortfarande beslutsångest för hur jag ska göra, en liten del av mitt hjärta vill låta henne somna för att slippa lida! Men både jag och husse älskar Zacki, så det får bli operation!!!

Blev tvungen att gå och spy lite innan jag skrev på inskrivningspappret…kanske man kan skratta åt ;)
Vi tar med oss ovissheten hem igen, medan Zacki får stanna i Göteborg, där hon ska få lite ”gott knark” så hon kan sova utan smärta resten av natten som djurvårdaren sa. Blodproverna som togs i Slöinge var förresten helt normala.

Förstår fortfarande inte hur husse kan vara så lugn utåt…fast jag vet att hans hjärta har så ont på insidan. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar