tisdag 22 oktober 2013

20/10 - Jörgen Wirholt del 2.


Denna gång blev jag besviken på den så kallade föreläsningen. Fick inte ut någonting mer än vad jag fick från del 1 av ”Ledarskap tillsammans med min hund”.

Han har mycket bra saker att säga, men för mig var det ren repetition och innehållet denna gång var inte alls något av det jag förväntat mig.

Kanske vore en praktisk kurs något, där jag får jobba med t ex Zacki eller en helt okänd hund. Om det skulle bli någon kurs med honom i länet nästa vår/sommar så kommer jag nog anmäla mig.


Jörgen visar gärna exempel med hjälp av gester!

"Min hund tycker inte om svarta hundar" -

När du ser den svarta hunden komma emot dig på promenaden kortar du ner kopplet och spänner dig och är beredd på att din hund ska göra utfall, skälla eller reagera på något annat sätt.
Vem var det av er två som spände sig först? Du eller hunden?

Hunden känner av din energi... Tänk på den...!

Det är oftast DU som ser problemen...inte hunden, hunden reagerar bara på samma sak som dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar