måndag 14 oktober 2013

14/10- Zacki som mamma...?

Att ta valpar på Zacki är inte aktuell överhuvudtaget…av många anledningar…även om jag såå gärna skulle vilja ha en liten Zacki-bebis….
Och skulle hon få valpar skulle det säkert bli  12st som jag inte klarade av att sälja..jag har fått över 20 förfrågningar på valpar efter Zacki, men INGEN av dessa skulle duga som valpköpare i mina ögon…


Katten Lurleen var amma till en liten Pitbull-valp i Usa.




Men tillbaka till det jag tänkte skriva om…


Nästan varje vecka ser jag inlägg på facebook om att ”Valpar söker dia eller fostermamma”, och idag slog tanken mig om det är möjligt för en skendräktig tik att amma valpar. Och efter att läst runt lite på nätet så är det tydligen möjligt. Även om det ibland behövs stödmatning med mjölkersättning, i första fall om ”fostermamman” inte haft valpar förut.

Så jag funderar på att ringa ”Ammacentralen” och hör mig för, kanske kan vi göra en god gärning någon gång om det skulle vilja sig så illa för någon annan tik.

Zacki är ju ändå skendräktig tre gånger per år, och en operation kommer tyvärr inte kunna vara möjlig ännu, och hon mår ju inte jättedåligt även om hon förändras och tar allt som sina valpar, t ex skor, boll, leksaker och gärna våra huvuden om vi inte är uppmärksamma.


Skulle det bli aktuellt så kommer det krävas mycket av både Zacki och mig, men det kanske det skulle vara värt….det minsta jag kan göra är ju att kolla upp hur det funkar… :)

Alltid roligt att lära sig något… på söndag är det för övrigt tid för ännu en föreläsning med Jörgen Wirholt.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar