tisdag 15 oktober 2013

15/10- Första Hjälpen


Försöker vara en ansvarsfull hundägare...och försöker lära mig lite nyttiga saker också.

Det mesta jag kan om hundar och djur överhuvudtaget är ju självlärt och uppsnappat från olika håll,
och helt bakom flötet är jag nog inte, klarar mig ganska bra. Men det är alltid bra att få lite hjälp, utbildning eller repetition på saker och ting.






Så nu har jag anmält mig till kursen Första Hjälpen för hund i teori och praktik- hoppas jag får plats!

Det är Frida Moberg från Hallands Djursjukhus som håller i kursen i samarbete med Lyckagård, och om jag inte minns fel så var det hon som tog emot oss där när Zacki var dålig i april.

Vill du också anmäla dig till kursen, så kan du göra det HÄR.

************************

Har ju fått agera sjuksköterska ett antal gånger nu, så då kan jag ju lika gärna få lära mig det "på riktigt" i ultrarapid fart. Och kanske är det för att jag har haft sådan otur med Zacki som intresset för att lära mig har kommit...har bland annat fått lära mig sköta brutna klor, hälta, dränage och operationssår.



Zackis dränage pga komplikationerna efter diskbråcksoperationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar