lördag 15 februari 2014

15/2- Otursförföljd...

Försäkringsbolaget kallar Zacki för ett måndagsexemplar (hon sa det med glimten i ögat).

Kan en hund ha mer otur än Zacki? Jo, det är klart, men det känns verkligen som hon råkat ut för allt snart.

Hinner inte ens gå en vecka efter tandoperationen innan det är dags för en ny operation.

I måndags när jag kommer hem från jobbet upptäcker vi att det är blodspår från vardagsrummet till köket där Zacki och husse möter mig, förstod nästan direkt vad det var och efter ett samtal till mamma och kusin Carina var jag helt säker. Bara att ringa veterinären och åka dit akut.


Bäddat ner sig mjukt
Till och med söt med sin "parabol"


Zacki har fått Pyometra, som på svenska är livmoderinflammation!

Kan inte påstå att det kom som en överraskning, hade ju tänkt kastrera henne i förebyggande syfte senare i vår, men inte en vecka efter en annan stor operation.

Vet inte riktigt hur jag ska skriva det men "peppar peppar" så har vi en ny försäkringsperiod, som täckte stora delar av kostnaden på dessa operationer.
 Zackis uppfödare har skrivit det ett par gånger till mig nu: "Du vet i alla fall vad du ska lägga pengarna på" - Det kan jag ju lugnt hålla med om!

Det är verkligen jättesvårt att ta beslutet "ska jag eller ska jag inte operera", ska jag låta henne gå igenom ännu en operation? Ja, denna operation gjorde vi!

Skulle ryggen börja krångla igen pga diskbråcket så har jag bestämt mig för att hon kommer få gå vidare istället för att gå igenom ytterligare en gigantisk operation och ännu en tuff rehab..för hennes egen skull!
Det kommer bli extremt tufft när den dagen kommer........


"Döm tre små grison"

Men men....hon ligger här på min arm nu och mår bra, och vi hoppas hon kommer vara med oss många många år till....minst 20år...

Vill ni läsa mer om livmoderinflammation kan ni kika in på bl a Agrias hemsida om Pyometra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar